top of page

Historiska Vingslag-gruppen

Offentlig·91 medlemmar
Gerth Sniper
Gerth Sniper

Skulle du köpa bra matkassar om du hade möjlighet?


Hej alla! Jag har funderat på en grej – om ni hade möjlighet, skulle ni köpa färdiga matkassar med bra råvaror? Jag tänker på sådana där allt redan är planerat och packat, med recept och allt. Man sparar tid och slipper stressen att komma på vad man ska laga. Tror ni att det skulle vara något för er, eller föredrar ni att handla själva och planera måltiderna? Det känns som en smart lösning, men jag undrar om det verkligen är värt det i längden. Vad tycker ni? Jag tror att jag har hittat några alternativ här matkasselistan.se tror du att det skulle vara ett bra alternativ?

Van Proft
Van Proft
i går

Hej på er! Jag håller med om att matkassar kan vara ett väldigt bra alternativ för den som har ont om tid men ändå vill äta bra och varierat. Personligen tycker jag det kan vara svårt att komma på nya idéer till måltider varje vecka. Det skulle vara skönt att slippa den biten och få lite inspiration med färdiga recept. En annan fördel jag tänker på är att matkassarna ofta är noga planerade för att minska matsvinn, vilket jag tycker är viktigt. Jag har märkt att jag ibland köper för mycket mat som jag inte hinner använda upp. Med en matkasse får man precis rätt mängd ingredienser och slipper slänga överblivna produkter. Det känns också som en bra lösning för att äta hälsosammare och kanske till och med mer lokala produkter, vilket också är en fördel. Vad tror ni om det?

Like

Om

Välkommen till gruppen! Här kan du hålla kontakten med andra...

medlemmar

  • Karl Hennings
    Karl Hennings
  • Jayzzz
    Jayzzz
  • Eroh Eroh
    Eroh Eroh
  • Aya Ch
    Aya Ch
  • ppholiday8
bottom of page