Jag har funderat på om det är värt att köpa kläder till hundar https://thewellpaw.se/ , vad tycker ni? Många gånger ser jag söta hundar med små jackor eller tröjor när det är kallt ute, och det verkar som om vissa verkligen behöver det, särskilt de mindre raserna. Men är det mer för att vi människor tycker det är gulligt, eller finns det faktiskt en praktisk fördel? Min hund är inte jättestor, och jag undrar om han verkligen skulle behöva en jacka nu när det blir kallare. Hur tänker ni kring detta?
top of page
Historiska Vingslag-gruppen
Offentlig·112 medlemmar
bottom of page
Jag håller med! För min hund, som är en lite äldre dam, har kläder varit till stor hjälp. Hon har blivit lite känsligare med åren, och hennes päls är inte särskilt tjock, så hon har svårt att hålla värmen när vi går längre promenader. Vi har köpt några olika plagg – en varm tröja och en regnjacka – och jag har verkligen märkt en skillnad på hur bekväm hon verkar. Hon fryser mindre, och jag tror att det gör våra promenader roligare för henne. Dessutom kan kläder till hundar vara ett sätt att hålla dem torra, vilket gör att de blir renare och inte behöver badas lika ofta. Det är bara viktigt att kläderna sitter bra och är bekväma, så att hunden kan röra sig fritt.